ԱՄՆ-ի նախագահ Դոնալդ Թրամփը երկուշաբթի հայտարարել է, որ երկկողմ առևտրային հեռանկարների հարցում Եվրամիությունը շատ առումներով ավելի վատն է, քան՝ Չինաստանը։ «Նրանք զգալիորեն զիջում են։ Կտեսնեք։ Բոլոր հաղթաթղթերը մեր ձեռքում են»,- հավելել է նա։ ԱՄՆ ներմուծվող եվրոպական ապրանքների նկատմամբ Թրամփի սահմանած մաքսատուրքերը վերացնելու վերաբերյալ Վաշինգտոնի հետ մի քանի փուլով բանակցություններից անկախ՝ Եվրամիությունը դեռևս էական առաջընթացի չի հասել։               
 

Ծիրանագույն երազախաբություն (ապաքաղաքական քուրսի)

Ծիրանագույն  երազախաբություն (ապաքաղաքական քուրսի)
07.12.2012 | 12:31

«Գենետիկայի տեսանկյունից կարևորը սա է` մեզ միավորում է այն, որ մեր բոլոր տարածքային հատվածներում համարյա բացակայում է վերջին նվաճողների` արաբների, թուրքերի, մոնղոլների գենետիկական հետքը»:
Լևոն ԵՊԻՍԿՈՊՈՍՅԱՆ,
կենսաբանական գիտությունների դոկտոր

ԿԱԿԱՈ, ՊՈՆՉԻԿ, ԾԻԾԱԿ ԵՎ ՔՐՉԻԿ
Զգուշացե՛ք, վերոնշյալ նախաճաշը վտանգավոր է հոգեբանական տեսանկյունից: Իսկ հոգեբանական և մտավոր ինքնախարազանումը մեր միակ փրկօղակն է` վերջնականապես ջնջելու արաբաթուրքական, հունաբյուզանդական, մոնղոլաիրանական հետքերը: Զի եթե մենք «փոքր ածու» ենք, ապա որտեղի՞ց այսքան բրածո-սրիկայացու և լրբացու: Այնպես որ, խիստ օգտակար Է տանջահարվել` ճաշակելով կակաոն ծիծակի և քրչիկը պոնչիկի հետ: Զի երբ քիմքդ ու ճաշակելիքդ քո իսկ ձեռքով բռնաբարվում են, հայտնվում ես ուղղամտության կիզակետում և կամովին հրաժարվում ես վարդագույն ակնոցից: Այսպիսով, առկա է ծիրանափշատային ախտահարումը: Եվ, ախտորոշելով այն, կարող ենք գեղակերտ մեր գնացքը տեղաշարժել «Անկախ-կախյալություն» կիսակայարանից դեպի «Պետականաշինություն» կայարանը:
Այս պահին տեղ ենք բռնում քուրսու շուրջը, ոտքներս կախում նոր-նոր հանգած թոնրի մեջ, վայելում նրա կենարար ջերմությունը (որը, ի դեպ, նաև խիստ բուժիչ է, զորօրինակ, բուժում է հոդացավը, ազատում է քաղաքական սուտլիկությունից և որովայնային բոլշևիզմից) և քուրսու վրա շարում կակաոն, քրչիկը, ծիծակն ու պոնչիկը:
Բարի վայելում:

ԳԵՆԵՏԻԿԱԿԱՆ ԱՂԵՏ
Բյուզանդիոնի քաղաքականությունը հանդեպ մեզ նվաճողական-նենգաբարո էր: (Բյուզանդիոնի մեջ հասկանանք հռոմեական և հունական քաղաքակրթությունը): Պարսկաստանը ներարկեց մեր էության մեջ զրադաշտի նվաճողական արյունարբությունը (մի՛ անհանգստացեք, սույն ճշմարտությունը բնավ չի ազդի Իրան-Հայաստան գազամուղի վրա: Մենք էդ գազի բույրը չենք էլ առնելու, զի առկա է ռուսական արջի քինախնդիր առուծախը): Մոնղոլական հորդաներից մեր ոսկրածուծի մեջ հոսեց ամեն բան և ամենուր անապատացնելու, մոխրի վերածելու անգութ մարմաջը: Թո՞ւրքը ինչով պատվեց մեր հայկազյան, ազնվազարմ ու կենաց գենը: Ինչով ասես: Ասենք թեկուզ մահացու թշնամանքով հանդեպ կառուցիկը, գեղեցիկը, շինարարն ու կենարարը:
Այսպիսով իրո՞ք «համարյա բացակայում է վերջին նվաճողների գենետիկական հետքը»: Արգո գիտնական այրի հարցադրման ակունքներում խիստ հուսադրող մի երակ է տրոփում. այսինքն` առաջին նվաճողների հետքերն իսպառ անհետացե՞լ են: Ռուսը նման դեպքում անպատճառ կասեր. «Ձեր շուրթերով մեղր խմեինք»:
Բոսորամիտ իմ ընթերցողը, անշուշտ, տեղյակ է, որ «ԼԼ»-ում արմատական պատկառանք կա հանդեպ ամենայն հայկականը: Բնականաբար, ակնածանքով ենք վերաբերվում նաև հայոց գիտական մտքին, արվեստին և գրականությանը: Եվ թախանձագին պաղատում ենք` փնտրել, հայտնաբերել և «ԼԼ»-ին ներկայացնել նորանկախական դրսևորումների այս խառնակության հիմքերը: Եվ, որպեսզի ասվածը չհնչի որպես ձայն բարբառո հանապատի, հայացքով ու մտքով շրջվեք դեպի անկախության առաջին օրերն ու գնահատեք, թե այդ ո՛ւմ հետքերն են մեզ դրդել նման հակազգային, պետականամերժ և անտիհումանիտար վարք ու բարքի:

Ո՞ՒՄ ՀԵՏՔԵՐՆ ԵՆ ԱՅՍՏԵՂ
Հանրապետության ծնունդը համընկավ հանրային սննդի փոշիացման հետ: Հուշեմ` հիշեք. մոլիբդենը փոխանակվում էր անորակ թխվածքաբլիթների, կասկածելի ծագմամբ կահույքի և այլնի հետ: «Կամացու» մակնիշի ճապոնական հրաշք տրակտորները մասնատվում և որպես մետաղի ջարդոն սահում էին արտասահմաններ և փոխանակվում այլևայլ թերմացքի ու թյուրիմացության հետ: Սակայն մի՞թե այս ամենի թիկունքում իշխանությունը սանձած «Ղարաբաղ» կոմիտեի պայծառամիտ ու լուսերես տղաների միտքը, հոգին, կամքը չէին բոցկլտում: Այս սամումը ո՞ւմ գենետիկական հետքերի հետևանքն էր, թող դատի ընթերցողը: (Անշուշտ, կոմիտեում հայկազյան վսեմ տոհմածառի կենսաբեր պտուղներն էին, բայց թե ինչպես օտար գենետիկական հետքն այդքան չարագույժ եղավ, դժվար է ասել. քննել ու զննել է պետք` օգտագործելով ՆԱՍԱ-ի, Տիբեթի քրմերի և մեր Մատենադարանի խորունկ աղբյուրները):

ԻՍԿ, ԱՀԱՎԱՍԻԿ, ԱՅՍՏԵ՞Ղ
Ասացեք, ի՞նչ զուգորդում է առաջացնում կակաոյի վրա համտեսած ծիծակը: Դառնաղի՞: Հրաշալի՛ է: Զի այն մեզ նախապատրաստում է հայոց հաջորդ, կառուցողական շրջանն ըմբռնելուն: Բայց գուցե թե քիչումիչ հեքիաթին տրվենք: Դիցուք, Բյուզանդիոնն էր կառավարում հանրապետությունը։ Եվ դիցուք, բյուզանդական կառավարիչներին էր տրված մայրաքաղաք Երևանը ապասովետականացնելու, շուկայական քաղաք սարքելու հնարավորությունը: Բնականաբար, Բյուզանդիոնը յուր իշխանությունը պիտի կառուցեր շահի վրա: Այսինքն` Երևանը պիտի դիտեր որպես սակարան. դնում ես այսքան գումար, շահում ես այսքանը: Այսինքն` էսպես, Երևանը դառնում է զբոսաշրջային կենտրոն: Բնականաբար, այն պիտի ունենար յուր ուրույն դիմագիծը: Ո՞րն էր Երևանի դիմագիծը, ինչը պիտի ուշաթափության չափ հետաքրքրեր օտարներին և ուղղեր դեպի Մասյաց հովիտներ: Բնականաբար, Երևանի երկու շերտերը` նախասովետական և հետսովետական, պիտի աչքի լույսի պես պահպանվեին: Եվ ավելացվեր մի քանի նորամուծություն: Զորօրինակ, նոր ջրավազաններ, բազմաթիվ արտաքնոցներ, անթիվ-անհամար քյաբաբի, խաշի, մոլոկանի թթվի և այլնի գողտրիկ բուտիկներ և այլն: Բնականաբար, Բյուզանդիայի կառավարիչների մտքով նման վայրագ բան չէր անցնի. կառուցել անկենդան Հյուսիսային պողոտա։ Նաև դժվար թե անտերության մատնվեր «Ձորագյուղ» պատմամշակութային արգելանոցը` զբոսաշրջային այս անզուգական խայծը և դիմացը կառուցվեր բազմաբնակարան բարձրահարկ: Բարձրահարկ, որը պիտի փակեր Փարաջանովի թանգարանը և XIX դարի երևանյան եզակի մյուս կառույցները, որոնք ինքնին գայթակղություն են, զի ներկայացնում են այս քաղաքի այն ժամանակափուլը, որն անծանոթ է, հետևապես և հետաքրքիր:
Այսպիսով, ի՞նչն է կարևոր. թե՛ բյուզանդացին, թե՛ մյուս նվաճող բարբարոսները գոնե քաղաքամայրը կդիտարկեին որպես անզուգական բիզնես-նախագիծ, պահպանելով նրա ազգային, պատմամշակութային, գեղագիտական, հոգևոր և այլ առանձնահատկությունները:
Ի դեպ, Երևանը դաժանորեն ուշագրավ է ևս մեկ հատկանիշով: Այստեղ գրեթե չկան հանրային արտաքնոցներ: Վերջերս փակվեց «Բարեկամություն» կայարանի զուգարանը («Զուգվեք, որտեղ կամենաք» նշանաբանով): Անկախացումից հետո չի գործում Սբ. Սարգիս եկեղեցուն հարակից գետնանցումի արտաքնոցը: Այսինքն, եթե հրատապ կարիք ունես պարպվելու, նախ հյուրընկալվիր որևէ սրճարանում, 2-3 հազար դրամի սահմաններում ըմպիր և ծամիր, ու կարող ես անվճար օգտվել սրճարանի զուգարանից: Ի դեպ, գուցե գնչուական հե՞տքն է ճանապարհ հարթում: Չէ՞ որ կան նստակյաց գնչուներ, որոնք ապրում են ավաններում, լոգանք են ընդունում, դաշույններ են պսպղացնում, ծննդաբերում են և հացի նստում: Սակայն ունեն մի յուրահատկություն` չունեն զուգարաններ ո՛չ տանը, ո՛չ էլ բակում: Եվ զարդարում են ավանի շրջակայքը:

ՊԻՂԱՏՈՍԻ ՊԱՏՄՈՒՃԱՆԸ
Տեսեք, մենք շարունակ փորձում ենք մեր ինքնությանը մոտենալ: ՈՒրեմն ի՞նչ, գրոհում ենք դեպի մեր պատմամշակութային հուշարձանները և շրջապատում դրանք պանդոկներով` մեկ, հյուրանոցներով` երկու, դղյակներով` երեք, այլևայլ ներկայացուցչություններով` չորս, սեռահասունության տղայամտություններն այդպես էլ չհաղթահարած գավառական իշխանիկներով` հինգ: Տեսեք, ո՞ւմ գենետիկական հետքը նման բան թույլ կտար: Ահա փորձում ենք հասկանալ, թե այդ ինչպես է, որ աղքատության բարձր, գործազրկության թռիչքային, արտագաղթի պարզապես ցնցող տվյալներ ունեցող ափաչափ այս սուրբ հողում տասնյակ միլիարդատերեր, հարյուրավոր միլիոնատերեր և այլ նյութաֆինանսական հրոսակախմբերն են դրության տերը:
Եվ ահա, փորձենք պարզել. այդ ինչ հետքեր են, որ մեզ նման պարզամտության են դրդել: Եվ մենք ուղղակի սայթաքում ենք, խարխափում և, հազար ու մեկ ներողագիր, «քոնթի» ենք գալիս: Եվ, ահավասիկ, փորձում ենք հասկանալ, գիտակցել, պարզաբանել և դատավճիռ կայացնել` ինչո՞ւ է, զորօրինակ, մեծարգո Լֆիկ Լիմինդրովիչը գրոհում մայրաքաղաքի կենտրոնը, սառեցնում շաքարի կառուցված գործարանի ջերմ հոսքագծերը, առհասարակ, հայոց շուկայում «չլիկ դաստա», «էշ միլիցա» և «աթանդա» խաղում: Կներեք, իսկ ի՞նչ պիտի նա աներ, որ չի անում: Չէ՞ որ նրան մեր ինքնիշխան պետությունն արտոնել է հնարավորն ու անհնարը: Նրան և այլոց: Արտոնել է երկրի, ազգի ապագայի ճակատագիրը: Արտոնել է և ձեռքերը լվացել` ուսին առնելով Պիղատոսի պատմուճանը:
Այո՜, անհամար են հետքերն օտար, անմար են խարույկները թունաշունչ: Այո՜, ամերիկյան մեծահարուստ Վահագն Հովնանյանը մայրաքաղաքի սահմանագծին մաքրազարդեց կարիճով և տատասկով լի անապատը և կերտեց «Վահագնի» գեղաշուք թաղամասը` կենարար օդ մատակարարելով մայրաքաղաքին: Սակայն նրան` այդ իմաստուն այրին, արգելվեց ցորեն աճեցնել հայրենի եզերքում: Այո՛, մեծն կինոճարտարապետ Փելեշյանի գլուխգործոցը կերտելու համար պահանջվում է 1 մլն դոլար: Հայրենիքը նման գումար չի կարող տրամադրել: Այնինչ ի՞նչ կանեին սեփական Փելեշյանի համար (հեռու չվազենք) հարևան Վրաստանն ու Ադրբեջանը: Այո՜:

ՎԵՐՋԵՐԳ
(ողբ նորօրյա)
Խորհրդարանս` օլիգարխիայի քնարան:
Տնտեսությունս` օլիգարխիայի սակարան:
Հասարակությունս` օլիգարխիայի քնարան, սակարան, խորտկարան: Այո՜:

Վրեժ ԱՌԱՔԵԼՅԱՆ

Դիտվել է՝ 3989

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ